Zwangerschapsyoga

_DSC9672z.b

Zwangerschapsyoga geeft je de mogelijkheid om je zowel lichamelijk als geestelijk voor te bereiden op de bevalling. Wat bovenaan staat is: Vertrouwen in je lichaam. De mogelijkheden van je lichaam leren kennen. Naast informatie staan tijdens de lessen de volgende oefeningen centraal:

• Yogaoefeningen: Deze zijn gericht op het hele lichaam. De yogaoefeningen houden je soepel en dienen ter voorbereiding van je lichaam op de bevalling . De spiergroepen van je bekken, benen en rug zullen bij de verschillende oefeningen extra aandacht krijgen. Hierbij leer je de mogelijkheden van je lichaam kennen en daarmee vertrouwd te raken.

• Adembewustzijn: Je adem leren te observeren en goed te gebruiken.
Tijdens de yoga leer je de adem te observeren en daarvan bewust te zijn. Ook worden er speciale ademoefeningen geleerd, die je tijdens de bevalling kunt toepassen.

• Ontspanningsoefeningen: Hierbij leer je hoe je lichaam en geest optimaal kunt ontspannen. Niet alleen rustig op de grond liggend, maar ook als je lichaam spanning of pijn heeft. Daardoor is het tijdens de bevalling makkelijker om bij jezelf te blijven en het geboorteproces te blijven volgen.

Zwangerschapsyoga is geschikt voor iedere aanstaande moeder die de zwangerschap bewust wil beleven en zich goed wil voorbereiden op de bevalling. 
De yogalessen worden in groepsverband gegeven, ervaring met yoga is niet nodig.
 
De yoga die wordt gegeven is gebaseerd op hatha yoga, maar dan natuurlijk aangepast aan het zwangere lichaam.

In de loop van de cursus is er tweemaal de gelegenheid om samen met je partner mee te doen aan een partnerles.  Zo krijg je samen inzicht in het verloop van de bevalling. Daarnaast krijg je tips om de bevalling zo goed en zo ontspannen mogelijk te laten verlopen.
 De partner krijgt massagetechnieken en tips aangereikt om de aanstaande moeder te laten ontspannen. Zowel gedurende de zwangerschap als tijdens de bevalling.
 Ook ademoefeningen die je kunt gebruiken tijdens de zwangerschap en om de weeën op te vangen, komen aan bod tijdens de partnerles. Hiermee kan je partner, indien nodig, je ondersteunen. De zwangerschap is een periode om naar de geboorte toe te groeien en het samen bezig zijn bevordert de band tussen beide ouders en hun kindje.

Je kunt op ieder gewenst tijdstip instromen bij de lessen instromen.  Alle informatie komt in de weken dat je de lessen volgt langs, zodat je goed voorbereidt je bevalling ingaat.

Vanaf 17 weken is het mogelijk om te starten. Je kan met zwangerschapsyoga doorgaan tot het einde van de zwangerschap. Mocht je later in je zwangerschap beginnen kan dit eventueel wel. Hou er rekening mee dat een minimaal aantal lessen nodig zijn om alle informatie en oefeningen aan bod te laten komen. Het is belangrijk dat je twee achtereenvolgende partnerlessen volgt.  Als je wat later besluit te starten neem even contact met me op, dan kunnen we kijken wat de beste mogelijkheden zijn.

 Tijden & Prijzen
vynlogo